Google Business Moja Firma w mapach Google

Jak wybrać termoizolacje domów
2 lutego, 2021
Implanty Bydgoszcz
2 lutego, 2021

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dołączenie swojej firmy do wizytówek na mapach Google, przez funkcję Moja Firma przygotowaną w Google Business przynosi sporo korzyści. Pierwszą jest dodanie dokładnego adresu firmy na mapach Google, dzięki czemu partnerzy lub klienci mogą wyszukać nas i skorzystać z proponowanych usług bądź nawiązać współpracę. Wizytówka Google udostępnia sporo praktycznych możliwości, które oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Oprócz tego sporą zaletą posiadania wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, które ułatwiają analizę efektywności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć firmę w mapach Google należy wstawić dane w wizytówce praktycznie we wszystkich polach. Zamieszczone dane są nie tylko istotne dla użytkowników, ale też dla algorytmów Google, które rzetelnie uzupełnione witryny wyświetlają wyżej. W informacjach znajdują się bazowe dane jak nazwa, adres albo numer kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak obszar działania, godziny otwarcia, strona WWW, atrybuty czy opis firmy. Ten opis jest bardzo kluczowym elementem, ponieważ można umieścić w nim nie tylko dane o firmie, ale również frazy kluczowe, poprze które firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się zamieszczać wpisy, jeśli na głównej stronie WWW mamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach można dodawać ciekawe treści, które dodatkowo zmobilizują użytkowników do zapoznania się z firmą. Nie mamy pewności, czy dana osoba od razu trafi na naszą główną stronę internetową, z tego względu wpisy w wizytówkach w mapach Google mogą stać się najlepszym miejscem na pokazanie się jako fachowca w swojej działalności. W dziale wpisów w wizytówkach można dodawać ciekawe mini artykuły (mini, ponieważ miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Dodatkowo można uzupełniać je o zdjęcia, a także wyposażyć w link odsyłający np. do listy usług lub najnowszej promocji. Wpis może być ciągle wyświetlany nawet cały rok.

Opinie

Choć na opinie da się wpłynąć jedynie zapewniając fachową obsługę klienta lub dobrej jakości produkty, opinie to istotna część wizytówki. Duża liczba użytkowników kieruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, ze względu na co osiąganie pozytywnych informacji zwrotnych wpływa na szersze zainteresowanie użytkowników. Dodatkowo wysoka średnia ocen zachęca Google do pokazywania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w ta metodą budować dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki zaliczane są do najbardziej funkcjonalnych elementów wizytówek w mapach Google. Dzięki nim mamy wgląd w listy słów wyszukiwanych przez użytkowników, na które ukazana jest wizytówka. Ponadto możemy zobaczyć w jaki sposób klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie określa ilość klientów, którzy wyszukują wizytówkę wyszukując nazwę lub adres firmy. Statystyki wskazują także ilość klientów, którzy trafiają na wizytówkę przez kategorie, usługi i produkty lub szukając podobnej marki. Oprócz tego można sprawdzić ilość wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w samej wyszukiwarce. Istotne są także statystyki określające ilości wizyt na stronie WWW, pytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Dodawanie produktów i usług do wizytówki w mapach Google pozwala nieodpłatnie zaprezentować klientom sferę działań firmy. Za pomocą tej możliwości klient wie, czym zajmuje się konkretna firma i co znajduje się w jej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do odwiedzenia witryny WWW, e-sklepu lub przekonać go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale przyjmują także znaczenie dla jej wyświetlania. Da się wstawiać je do wpisów, produktów, usług. Ponadto mamy możliwość pokazania firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także dodania materiałów zrealizowanych w trakcie pracy lub portretujących personel. Interesującą opcją są również zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma umożliwia ekspresowy kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Wystarczy pobrać aplikację Moja Firma na komórkę i włączyć funkcję czatu. W tak łatwy i prędki sposób można dzielić się informacjami i udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Warto jednak mieć na uwadze, że czat sprawdzi się tylko kiedy jesteśmy w stanie stale monitorować skrzynkę odbiorczą i szybko udzielać odpowiedzi na dostarczone wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania biznesowej strony przez Google Moja Firma, może przede wszystkim sprawdzić się dla tych, co dotąd nie nie przekonali się do posiadania witryny WWW. Dzięki business site można wykonać estetyczną stronę biznesową na podstawie danych uzupełnionych w profilu wizytówki w mapach Google. Dodatkowo funkcja Moja Firma zapewnia łatwe w obsłudze narzędzia edycji, które pomogą w niewielu krokach przygotować przejrzystą stronę biznesową. Opcja ta jest całkowicie darmowa.

Użytkownicy

Prowadzenie wizytówki w mapach Google może być całkowicie wygodne szczególnie, że do wszystkich wizytówek można dodać użytkowników nastawionych na ich uzupełnianie albo aktualizowanie. W ten sposób współpracownicy również mogą dostać dane do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie

Komentarze są wyłączone.