Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa Toruń
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne w budownictwie energooszczędnym
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są doskonałym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google zdobywamy dojście do lokalizacji firm z wielu branży. W ten sposób użytkownik może bez przeszkód odnaleźć sklep pełen interesujących produktów i usług. By pokazać się na liście firm w konkretnej lokalizacji należy uruchomić własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wszystkich oferowanych usług Google trzeba odnaleźć usługę Google Moja Firma oraz podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy następny etap zbliża nas do stworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypisać najpotrzebniejsze dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz dane kontaktu, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się w pełni aktywna. Posiadając wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje sporo różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi zwykle kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, dlatego wizytówka sprawdza się szczególnie na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na wyższy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym albo opublikowana na jej stronie treść koresponduje z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości znajdujące się w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, jakie mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe dane jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o kolejne tak samo ważne dane, jakie pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki da się dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego warto zapisać kategorie oraz podkategorie, jakie przybliżą Google oraz użytkownikom profil firmy, czyli jej charakter. Istotna jest również lokalizacja oraz obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo wartościowe jest także uzyskanie atrybutów. Atrybuty są związane z informacjami o firmie. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking albo czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ dodawane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Również opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, dlatego warto się o nie postarać oraz co ważne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Dodaj usługi, produkty, unikalny opis oraz zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, by zwrócić uwagę na najistotniejsze atuty firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, z tego powodu najlepiej skupić się nad początkową częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje usługi i produkty. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także najpewniej zachęci większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również publikowanie zdjęć i filmów. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają dodanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne publikowanie zdjęć korzystnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy klientom wartościowych treści, jakie mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej witryny WWW albo skorzystania z usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków i odsyłacz, za pomocą którego możemy linkować do dowolnej witryny, np. podstrony z opisem usług albo innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce nie tylko będzie dostępny przez wiele czasu (w zależności od ustawień nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy oferować klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana niemal jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki zadziała na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, blogami, portalami czy innymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można zostawić link. Wartościowy profil linków da Google znak, że warto umieścić wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odsyłają do niej odmienne wartościowe źródła. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.