Pozycjonowanie lokalne wizytówek w Google

Podpis kwalifikowany Toruń
4 lutego, 2021
Kancelaria notarialna Toruń – Spisujemy testament
7 lutego, 2021

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez należytego wypozycjonowania strony internetowej, szanse na powodzenie naszej firmy są relatywnie małe. Szczęśliwie, dzięki rozwojowi technologii, Google opracowało zaawansowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Konsumentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Klientów z pobliża, konieczne jest odpowiednie wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma dużo składników, które przeanalizujemy w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące jest w stanie samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że szukamy agencji nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące doradzi nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – powyżej 95% Nabywców poszukuje przede wszystkim spółek i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Trzeba uczynić co się da, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w niedalekiej przyszłości, a przeszło 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy masz własną restaurację, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż bardzo istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz zatroszczyć się o to, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz pochylić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących spółkę – pilnujmy danych, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko ważne będzie stworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do tworzenia wizytówek zakładów, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że szukający, korzystający z lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest przesadnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i określonej wiedzy.

Żeby dodatkowo podnieść swoje szanse na pozyskanie lokalnych Kontrahentów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Powinniśmy wczuć się w rolę szukającego i przeanalizować, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następny krok, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba periodycznie je aktualizować. W dalszej kolejności tworzymy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa spółki. Kiedy już zadbaliśmy o te elementy, pozostaje jedynie dobrać właściwą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, jak wysoko znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeśli dostaniemy większą liczbę aprobujących opinii, to wówczas będzie miało to bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie nowych Nabywców oraz tworzenie handicapu nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.